वह सत्य कैसा है परमात्मा कैसा है। –

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जो सुखकर, रुचिकर से भी ज्यादा हितकर है |
जो मझहब, संप्रदाय से भी ज्यादा हमारा अपना है |
जो मानव-मात्र को एक-मत करनेवाला अलौकिक है |
जिसे अपनाए बिना सिद्धि असंभव है |
जो क्रिया-पदार्थ तथा पराश्रय-परिश्रम के आश्रय रहित है |
जिसे प्रमाण की आवश्यकता नहीं है, प्राप्त विवेक काफी है |
जिसे अपनाते ही करना, जानना, पाना समाप्त हो जाता है|
जो अभूतपूर्व हैं अर्थात आज तक नहीं मिला है|
जो क्रांतिकारी करण-निरपेक्ष शैली पर आधारित है |
जो बे-पढ़े प्रज्ञाचक्षु सन्त का अनुभूत अकाट्य सत्य है |
जो सेवा-त्याग-प्रेम से जीवन को भर देगा |
जो सुन्दर समाज के निर्माण के साथ-साथ मानव कल्याण भी करेगा |
जो ग्रंथों के भगवान से एवं ग्रंथों के भगवान को भी मुक्ति दिलाएगा |
जो अध्यात्मक जगत के पेशेदारों की छुट्टी करेगा |
जो अहम् को अभिमान-शून्य करेगा |
जिसे देश, काल, मत, वर्ग, संप्रदाय, मझहब का भेद छू नहीं सकता |
जिसका हिन्दू, मुस्लमान, इसाई आदि सभी लाभ उठा सकते है |
जो शास्त्र के नाम पर, परमात्मा के नाम पर भटकनेवाली पीढ़ी का मार्गदर्शन कर सकता है |
जिसे जानने से विश्व में एक क्रांति आ जायेगी, इसमें किंचितमात्र भी संदेह नहीं है |
जो व

्यक्तिवाद और सम्प्रदायवादसे रहित है |
जिसे मंदिर, मस्जिद, चर्च के भेद विभाजित नहीं कर सकते है|
जिस पर अंग्रेज, अमेरिकन, रशियन, हिन्दू, बौद्ध आदि साथ बैठकर विचार कर सकते है |
जिसे आप “पाँचवाँ विशुद्ध वेद” और “सातवाँ अकाट्य दर्शन” कह सकते हैं |
जो स्वयं प्रकाशमय है, अपना परिचय देने में स्वयं समर्थ और स्वतन्त्र है |
जो जटिल से जटिल दार्शनिक तत्वों तथा आध्यात्मिक रहस्यों को सरलता से स्पष्ट कर सकता है |
जिससे जीवन जगत के लिए, अपने लिए और जगतपति के लिए उपयोगी हो जाता हैं |
जो सभी साधकों के सभी साधनों के लिए निचोड़रूप है |
जो पढ़े-बेपढ़े सभी को लक्ष्य की प्राप्ति करानेवाला है |
जो देशवाद, देववाद, मन्दिरवाद, शास्त्रवाद, आचार्यवाद, साधुवाद, सद्गुरुवाद की ममता छुड़ा देने वाला है |
जो शरीर को विश्व की वस्तु और विश्व को विश्वनाथ का मानने पर मझबूर कर सकता हैं।
जो मझहबी-साम्प्रदायिक एकता को सुरक्षित रखने में समर्थ है|
जिससे शास्त्रों के बड़े-बड़े दार्शनिक पंडितों में भी हलचल मच जायेगी, आँख खुल जायेगी, कान खुल जायेंगे, होंश आ जायेगा |



Which is more beneficial than pleasant, tasty. The religion which is more our own than the sect. The one who unites only human beings is supernatural. Without adopting which achievement is impossible. The one who is without the support of verb-substance and parasrayya-labor. That which does not require proof, the discretion obtained is sufficient. Doing, knowing, getting ends as soon as it is adopted. Which are unprecedented means not found till date. Which is based on the revolutionary cause-neutral style. Which is the irrefutable truth realized by the uneducated sage. Who will fill life with service-sacrifice-love. Which will do human welfare along with building a beautiful society. The one who will liberate from the God of the scriptures and also the God of the scriptures. The one who will leave the professionals of the spiritual world. The one who will make the ego proud-void. The one who cannot be touched by the distinction of country, time, opinion, class, sect, religion. Whose Hindu, Muslim, Christian etc. all can take advantage of. Who can guide the wandering generation in the name of God, in the name of scriptures. The knowledge of which will bring a revolution in the world, there is not the slightest doubt about it. which and

It is free from individualism and communalism. Which cannot be divided by the distinctions of temple, mosque, church. On which Englishmen, Americans, Russians, Hindus, Buddhists etc. can sit together and discuss. Which you can call “fifth pure Veda” and “seventh irrefutable philosophy”. The one who is self-luminous, is himself capable and free to introduce himself. Which can easily explain complex to complex philosophical elements and spiritual secrets. Due to which life becomes useful for the world, for oneself and for the master of the world. Which is the squeeze for all the means of all the saints. The one who makes everyone, whether educated or illiterate, attain the goal. The one who is going to get rid of the affection of patriotism, godism, templeism, scriptureism, acharyaism, sadhuism, sadgurusism. Which can force the body to be considered as the object of the world and the world as Vishwanath. Which is able to protect the religious-communal unity. Due to which great philosophers of the scriptures will stir, eyes will open, ears will open, consciousness will come.

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