भोरी सखी का नाम प्रेम

radha4 2390997  480

नाम-स्वाँस दोउ विलग चलत हैं, इनकौ भेद न मोकौं भावै॥
स्वाँसहि नाम नाम ही स्वाँसा, नाम स्वाँस कौ भेद मिटावै।
बाहिर कछु न कछू तब भीतर, जिय और नाम एक ह्वै जावै॥
तब निज रूप नाम कौ प्रगटै, तन में श्री वन सहज दिखावै।

श्रीभोलानाथजी की हित स्वरूप हरिवंश-नाम-स्मरण में गहरी आस्था थी। इनकी मान्यता थी कि जब तक श्वाँसों की माला के प्रत्येक मनके रूपी श्वाँस के साथ हरिवंश-नाम का उच्चारण नहीं किया जाता, तब तक नामी के निज स्वरूप और उनके नित्यविहार का दर्शन प्राप्त करना असम्भव ही है

यह सत्य है जब भक्त का स्वासं के साथ नाम सिमरण मनन चार पांच घंटे सुबह से शाम तक अपने आप होने लगता है। तब भक्त को क्षण भर दर्शन का अभास होता है। भक्त भगवान को निहारने के लिए रात दिन तङफता है। कब भगवान से मिलन होगा ।आगे शब्द दे नहीं सकती जय श्री राम अनीता गर्ग



Name-breathing, two different things are going on, do not differentiate between them. The name of the self is the name of the breath, the name of the breath will erase the distinction. Do not tortoise outside, then inside, life and name should be one. Then you manifest your name in your form, show your body easily in the form of Shri One.

Shri Bholanathji had a deep faith in Harivansh-Naam-Remembrance as a form of interest. They believed that unless the name of Harivamsa is uttered with each bead of the garland of breaths, it is impossible to get the vision of the Nami’s own form and his eternal life.

It is true that when the devotee’s name Simran contemplation along with his breath starts happening automatically for four to five hours from morning to evening. Then the devotee has the feeling of darshan for a moment. The devotee travels day and night to see the Lord. When will there be a meeting with God. Cannot give further words Jai Shri Ram Anita Garg

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